Kurs programowania obiektowego #0 – Wstęp i spis treści

Kurs programowania obiektowego

Zapraszam Cię, Czytelniku, do rozpoczęcia podróży w fascynującym świecie tworzenia oprogramowania. Ten kurs programowania obiektowego będę starał się pisać w ten sposób, aby był zrozumiały dla osób, które dopiero zaczynają podróż z programowaniem. Pamiętaj jednak, że nie jest to kurs konkretnego języka programowania – poznane tu zasady będziesz mógł wdrożyć programując w dowolnym, wybranym przez siebie języku, czy będzie to Java, C#, PHP czy inny z aktualnie dostępnych. Przykłady najczęściej będą pisane w języku Java ze względu na moje osobiste preferencje – jeśli chcesz jednak nauczyć się innego języka to jak najbardziej polecam Ci przepisanie ich w ramach „pracy domowej” – na pewno pozwoli Ci to na ugruntowanie wiedzy nabytej w kursie.

Treści kursu

  1. Klasa i obiekt
  2. Abstrakcja i dziedziczenie
  3. Interfejs a implementacja
  4. Enkapsulacja i przysłanianie metod (wkrótce)
  5. Atrybuty i metody statyczne oraz wartości stałe (wkrótce)
  6. Polimorfizm (wkrótce)
  7. Obsługa wyjątków (wkrótce)

Dalsze kroki z programowaniem obiektowym

Mam nadzieję, że kurs ten da Ci podstawową wiedzę na temat programowania obiektowego, dzięki czemu będziesz mógł zacząć tworzyć własne projekty. Kolejnym krokiem, który bym sugerował, byłoby zainteresowanie się zasadami tworzenia dobrego, czystego kodu (na przykład SOLID i DRY), a następnie próby stworzenia czegoś swojego w praktyce. Niech nie będzie to wielki projekt – bardziej od jego funkcjonalności ważne jest to, że stworzysz go od początku do końca. Pozwoli Ci to na ugruntowanie dotychczasowej wiedzy jak również jej uzupełnienie. W trakcie realizacji swoich pomysłów na pewno natrafisz na problemy, ale to właśnie upór w ich rozwiązywaniu sprawi, że będziesz lepszym programistą. W końcu programista to człowiek który zamienia kawę w rozwiązania problemów 🙂

Podsumowanie
Tytuł artykułu
Kurs programowania obiektowego
Opis
Kurs programowania obiektowego wprowadza Czytelnika w świat tworzenia oprogramowania, przedstawiając uniwersalne podstawy tworzenia dobrego kodu.
Autor

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *